ac nautik academy rijeka

Pomorsko učilište : AC Nautica Academy d.o.o. 

Trg Riječke rezolucije 4, 51000 Rijeka

+385 995474500

E-Mail: nautica.academy@gmail.com

 Dvostruki standardi na moru: Zašto bi Hrvatska trebala postaviti stroža pravila za priznate dozvole

Voditelja brodice B kategorije (do 30 GT)

 Dvostruki standardi na moru: Zašto bi Hrvatska trebala postaviti stroža pravila za priznate dozvole

U mnogim europskim zemljama – uključujući Italiju, Španjolsku, Grčku, pa čak i Njemačku – rekreativni vozači smiju upravljati brodovima do 40 KS bez ikakve dozvole. U nekim regijama čak i većim gumenjacima ili jet-skijima – bez obuke, bez radijske komunikacije, bez teorijskog ispita.

Ali čim se dogodi prva ozbiljna nesreća – bilo sudar, nasukavanje ili ozljeda osobe – pojavljuju se pozivi za „pooštravanje zakona“.

No postavlja se pitanje: Je li to iskren pogled na problem?

 Pravi problem: strani skiperi bez znanja hrvatskog pomorskog prava

Svake godine tisuće skipera dolaze u Hrvatsku s nacionalnim dozvolama koje često:

  • ne uključuju znanje o hrvatskim pomorskim propisima
  • ne sadrže obaveznu VHF (UKW) dozvolu, iako je u Hrvatskoj zakon propisuje
  • nisu stečene kroz praksu na moru, već na jezerima ili mirnim vodama u domovini

 Dvostruka kritika – i dvostruki kriteriji

Što posebno zabrinjava:

  • Njemačke i austrijske škole za plovidbu, koje same nude pojednostavljene i skraćene obuke, javno kritiziraju hrvatsku dozvolu Boat Skipper B
  • Istovremeno organiziraju ispite preko privatnih udruga čak na hrvatskom teritoriju (!) – često bez službenog odobrenja i u pravno sivoj zoni
  • U Austriji je privatnim jedriličarskim i motonautičkim klubovima dopušteno samostalno provoditi ispite – bez jedinstvenih kriterija i kontrole kvalitete

 U Hrvatskoj je to nezamislivo – jer je sustav državno reguliran, transparentan i jednak za sve.

 Vrijeme je za odlučno i odgovorno djelovanje

Hrvatska ima pravo i obvezu postaviti jasna pravila i reći:

  • „Priznajemo samo dozvole koje ispunjavaju hrvatski ili STCW-95 standard.“
  • Tko želi ploviti u Hrvatskoj, mora imati znanje iz prakse, pomorskog prava, navigacije i rada na radiju – ili se osposobiti u Hrvatskoj
  • Privatne inozemne provjere znanja bez kontrole kvalitete više se ne bi smjele automatski priznavati

 Zaključak

Kritike na račun hrvatske dozvole za voditelja brodice najčešće nisu utemeljene – već su politički ili tržišno motivirane.

U stvarnosti, hrvatski Boat Skipper B predstavlja realan, siguran i jasno definiran sustav – često na višoj razini od mnogih inozemnih modela.

Zato Hrvatska ne bi trebala tražiti opravdanja, već hrabro reći:

 „Naše more – naša pravila.“

Komentari

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Ova stranica koristi kolačiće za poboljšanje korisničkog iskustva. Nastavkom korištenja ove stranice pristajete na to.

Pravila o privatnosti