Zašto je hrvatska dozvola za voditelja brodice B kategorije stvarno bolja – posebno za Jadran
Mnogi skiperi iz Njemačke, Austrije ili Švicarske dolaze na Jadran s nacionalnim dozvolama, poput njemačke “SBF See”. No često ne shvaćaju da te dozvole nisu prilagođene realnim uvjetima plovidbe u Hrvatskoj – ni po znanju, ni po praksi.
Nasuprot tome, hrvatska dozvola za voditelja brodice kategorije B (Boat Skipper B) nudi jednostavan, ali realan i relevantan put do sigurne plovidbe po Jadranu.
1. Prilagođeno Jadranu – ne jezerima i kanalima
Njemački i austrijski tečajevi često se provode na mirnim jezerima bez valova, vjetra i navigacijskih izazova.
Hrvatska dozvola temelji se na:
realnoj navigaciji između otoka
pravilima sidrenja u valovitom moru
upravljanju pri buri i jugu
zakonima Republike Hrvatske (pomorski zakonik, sigurnost, spašavanje)
2. Praksa: opcionalna, ali stvarna
Za razliku od „praxe“ u Njemačkoj (npr. 1 sat na jezeru s 15 KS), hrvatski tečajevi nude mogućnost prave obuke na Jadranu:
Uplovljavanje i isplovljavanje iz pravih marina
Sidrenje s bočnim vjetrom
Rad s vezovima, bokobranima i manevriranje u skučenom prostoru
Praksa se ne lažira. Ako je želiš – stvarna je, na moru.
3. VHF radio – uključen u ispit
U Hrvatskoj je VHF radio komunikacija zakonski obavezna na moru. Kod Boat Skipper B dozvole:
Položen ispit automatski uključuje i VHF ovlaštenje
Nema dodatnih tečajeva, certifikata ni komplikacija
Za usporedbu: kod njemačkog SBF See radio se polaže zasebno, često se preskače – i time se krši zakon ako se brod koristi u Hrvatskoj.
4. Brzo, jednostavno, međunarodno priznato
Teorija + ispit u 1 ili 2 dana (na hrvatskom, engleskom ili njemačkom jeziku)
Dozvola vrijedi za plovila do 30 BT
Priznata u većini zemalja Sredozemlja i šire
Zaključak
Boat Skipper B nije elitna dozvola – ali je iskrena, konkretna i prilagođena stvarnim uvjetima Jadrana.
Tko želi ploviti u Hrvatskoj – neka se i osposobi u Hrvatskoj.
Sve drugo je teorija na papiru i sigurnosni rizik na moru.

Schreibe einen Kommentar